דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להצליח 

מאת    [ 09/04/2013 ]

מילים במאמר: 1198   [ נצפה 3191 פעמים ]

ישבתי ופירקתי את המילה הצלחה למרכיבים, ומצאתי כי היא בנויה מכמה חלקים שההרכב שלהם חיוני לקיומה. כלומר, שום דבר אינו מקרי. ההצלחה מגיעה רק לאחר שתרכיב את קוד ההצלחה במדויק כמו קוד סודי של כספת.

הצלחה

הזדמנות

צורך

לימוד

חוכמת חיים

הלך רוח

 

הזדמנות

הצלחה טובה זקוקה להזדמנות. לפני כמה שנים יצא לאור גם בעברית רב מכר מדהים בשם "אבא עני אבא עשיר". הספר המומלץ הזה נכתב על ידי רוברט קיואסקי,  שסיפר בפשטות ובגאוניות כיצד כל אחד ואחת מאתנו יכולים להתחיל לעשות כסף מנדל"ן ללא הון עצמי מרשים. הדרך, השיטה ורוח הדברים שהביא הספר ומחברו הסעירו את קוראיו בארץ. גם בעולם עשו הספר ומחברו חיל, והם זכו להתעניינות עצומה. החשיפה של החומר בספר הייתה הזדמנות מעולה לכל אחד מאתנו לקום ולעשות מעשה. להצליח. אולם בפועל רוב האנשים לא עשו דבר מעבר להתפעלות מדבריו של קיואסקי. אני אישית מימשתי את המשנה של קיואסקי ורכשתי כמה דירות בבאר שבע על פי המודל שהציע.  בתחילת שנות האלפיים נעו מחירי הדירות באזור האוניברסיטה סביב 30 אלף דולר. קיואסקי הציע לרכוש דירות, להשכיר אותן ולשלם בדמי השכירות את המשכנתה. רכשתי כמה נכסים. עבור כל דירה שילמתי 3,000 דולר מכיסי ואת השאר מימנתי בעזרת משכנתאות. את ההחזר החודשי של המשכנתה שילם השוכר שהתגורר בה בדמי השכירות ששילם לי. לאחר עשור הדירות כבר השלישו את מחיריהן, המשכנתאות לקראת סיום, והשקעות של 3,000 דולר הפכו לדירה בשווי של יותר מ-100 אלף דולר כל אחת.

הזדמנות היא אחד מהקודים החשובים בדרך להצלחה. הזדמנות קיימת כל הזמן ובכל מקום. לעתים היא אפילו כתובה בספר. החוכמה היא להבחין בה ולהשתמש בה. אנשים רבים באים לנמל מדי יום ומביטים בספינות הנכנסות בשער הנמל ויוצאות ממנו. רוב האנשים חוזרים בסופו של יום הביתה. מעט מהם עולים על האוניות ומפליגים לדרך חדשה.

 

צורך

הזדמנות נוצרת כאשר קיים צורך. ההזדמנות שסיפרתי עליה לגבי הנדל"ן בבאר שבע הופיעה כאשר נוצר אצלי רצון צורך להשקיע – כאשר פעפע בי הרצון להשביח את הכסף ולגרום לו לגדול. לאחר שנוצר הצורך יכול הייתי לחפש סביב ולתור אחר הזדמנות. כאשר אין צורך, היכולת שלנו לראות הזדמנות קלושה מאוד. לדוגמה, רווק המבקש לעצמו בת זוג רצינית לחיים משותפים אשר יגיע למקום מפגש יוכל לראות הזדמנות בדמות אישה נאה לטעמו. אדם נשוי שיגיע לאותו המקום עשוי להיתקל באותה אישה ולחלוף על פניה בלי לתת עליה את הדעת, וזאת מאחר שלא קיים אצלו צורך להקים משפחה נוספת. לעומת זאת, אותו איש משפחה יוכל לראות הזדמנות בפרויקט חדש למגורים של בניין המכיל דירות  בנות חמישה חדרים במחיר אטרקטיבי, בעוד לרווק הפרויקט הזה לא "מדבר" כרגע מאחר שאין לו צורך בדירה כזו, כי בשלב הנוכחי של חייו הוא חולק דירה בת שני חדרים עם חבר במרכז תל אביב.

הצורך תפקידו לחדד את הערנות שלנו לגבי הזדמנויות רבות שממתינות ממש מתחת לאף שלנו. לא פעם תתפלא כיצד הזדמנות  עומדת לפניך ואיש אינו רואה אותה. ובכן, יש אנשים שבאמת אינם מצליחים לראות הזדמנויות בגלל סיבות שעליהן תלמד בהמשך, ולאחרים אין פשוט צורך, וההזדמנות שנחשפת אליה אינה ההזדמנות שאותה הם מחפשים.

היכולת להבחין בהזדמנויות היא יכולת נרכשת. ככל שתתקדם במעלה הדרך להצלחה תשחיז את המיומנויות שלך לזהות הזדמנויות, עד שתוכל לזהות בקלות הזדמנויות טובות ללא צורך ממשי, בעוד הבריות מסביבך יסתובבו סביבן כסומים.

 

לימוד

כדי להצליח חייבים לרכוש ידע כל הזמן. המקום שבו אתה נמצא היום הוא המקום שאליו הגעת (לטוב ולרע) בעקבות הדברים שאתה יודע. הדרך אל המקום שבו נמצאת ההצלחה שלך עוברת בנושאים חדשים שעליך ללמוד ולגלות.

 זה עתה סיפרתי שאת ההזדמנות להשקעה נכונה ומוצלחת בנדל"ן קיבלתי לאחר שלמדתי תחום חדש, לאחר שקראתי ספר שהדליק אצלי מנורה ולאחר שלמדתי את התחום על בוריו בחקירה יסודית. אילולא הייתי לומד את תחום הנדל"ן לא יכול הייתי להשקיע ולהצליח בתחום הזה, כלומר ליצור יותר ממיליון שקלים בהשקעה של פחות מעשרת אלפים דולר. כל תחום שאתה רוצה לכבוש, כל תחום שבו קיימים אצלך צורך, תשוקה ורצון להצליח בו, בין שאתה רוצה להתקדם במקום העבודה שלך ולהפוך למנהל ובין שאתה רוצה לייבא מוצרים בסין או להקים משפחה – בכל מקרה אתה חייב לרכוש ידע חדש, עסקי או אישי, ללמוד דברים חדשים שיוכלו להעניק לך כלים וזוויות ראייה חדשות ולקדם אותך. לא צריך להמציא את הגלגל כדי להצליח, צריך פשוט ללמוד איך לעשות את הדברים. תשוקה לידע, חריצות והפניית זמן מעיסוקים בטלים ללימוד הן הקוד השלישי שאתה זקוק לו כדי לפצח את רצף המספרים במנעול ההצלחה.

 

חוכמת חיים

מעבר ללימוד בעזרת ספרים, סמינרים, מאמרים, אינטרנט וכדומה, קיים קוד חשוב נוסף, והוא חוכמת החיים. אין לו לאדם די זמן לחיות כדי לבצע, להבין וללמוד את כל הטעויות האפשרויות, ולכן מומלץ מאוד וחשוב מאוד ללמוד מניסיונם של אחרים. חוכמת חיים של אדם העוסק בתחום שבו אתה רוצה להצליח שווה הון גדול שלא יסולא בפז. אדם שעבר כברת דרך בשוק ההון, למשל, יכול להיות לך לעזר רב ולגרום לך לדלג מעל מהמורות רבות שאדם מהשורה יבחין בהן וילמד אותן רק לאחר שייפול בהן פעם אחר פעם.

ההליכה בדרך אל המטרה שלנו כמוה לא פעם התקדמות בשביל צר, במקום לא מוכר באזור חשוך. על הרבה מכשולים נלמד רק בדיעבד, רק לאחר שניפול בהם. לעומת זאת, הליכה באותה הדרך עם אדם שכבר עבר בו, תעשה את ההליכה מהירה יותר, יעילה יותר וכואבת פחות. כלומר, אתה יכול לעבור את המסלול שכל אחד צריך לעבור בדרך להצלחה בדרך הקשה, הטומנת בחובה משברים והפסדים, ואתה יכול לעשות את אותה הדרך בצורה נקייה יחסית ובסיכונים קטנים יותר. כל מה שדרוש לך כדי לעשות זאת הוא מדריך ששמו חוכמת חיים. המדריך הזה נמצא בכל תחום שבו אתה רוצה להגשים. אתה צריך פשוט לשאול אותו על הדרך, ולקבל החלטות בעצמך בצורה מושכלת.

 

הלך רוח

כדי להצליח אתה חייב לאמץ לעצמך הלך רוח חדש. אנשים מצליחים הם בעלי הלך רוח מיוחד. הם פחות ציניים ומאמצים מעט תמימות, סקרנות, יכולת הקשבה. הלך רוח של הצלחה מחזיר אותנו מעט לאחור, לתקופה של הילדות, התקופה שבה היינו חולמים ללא גבולות. אלה היו הזמנים שבהם היינו מאמינים יותר וציניים פחות.הלך הרוח של אנשים מצליחים הוא רוחני יותר. הם משיגים את הלך הרוח המתאים בשחרור מתחים וכעסים.

הלך רוח של אנשים מצליחים גורם לאנשים להביט בהם אחרת, לרצות להיות בסביבתם. אנשים שהצליחו שינו קודם את הלך הרוח שלהם והפכו לשמחים יותר, למאושרים יותר. הם האמינו יותר בעצמם והצליחו לקבל כוחות מתוכם פנימה. שינוי בהלך הרוח האישי הוא הכרחי. הוא מעניק את היכולת להבין מה עושה לך טוב, מה מרגיע אותך, מה מסייע לך להאמין בעצמך גורם לך לקום ולצעוד, להתקדם, להצליח ובעיקר להיות. להיות!

נסה לעצור לרגע ולבחון את הלך הרוח שלך כעת. האם אתה מרגיש שאתה זקוק  לשינוי בהלך הרוח? עצם המודעות לנושא וחשיבה עליו תסייע לך להתחיל לנוע ולהשיג לעצמך את הלך הרוח המתאים. רק כאשר תאמץ הלך רוח של הצלחה תוכל להשיגה.  אם תבוא ממקומות של כעס, חשדנות, ציניות, חוסר אמונה וזלזול סביר שלא תאחז בהצלחה במהרה.

הלך רוח של נתינה מביא קבלה. הלך רוח של שחרור ושל אמונה בכך שעומד להיות טוב – יביא טוב. אי אפשר לפחד ולצפות לרע ולקבל משהו אחר. תחשוב טוב ויהיה טוב. אמץ הלך רוח חיובי ועשית כבר צעד בכיוון הנכון.

בפרקים הבאים תיחשף לשלבים שיוכלו לסייע לך לזכות בהצלחה. יש לקרוא וליישם את הכללים צעד אחר צעד ולפי הסדר הכרונולוגי. תעשה הכול לפי מה שכתוב ואל תתפלא אם תצליח.

אני מאחל לך הצלחה ובטוח שתוכל להשיג אותה.

 כל הזכויות שמורות- מתוך הספר של צביקה ברגמן "הצלחה - הוראות הפעלה"

צביקה ברגמן, איש עסקים, סופר ומו"ל, הוא ממייסדי הפורום הכלכלי הראשון ברשת האינטרנט באתר dbursa ומעמודי התווך של קהילת שוק ההון ברשת האינטרנט הישראלית. עד כה, הוציא ברגמן לאור למעלה מ 50 ספרים, וביניהם רבי מכר כמו "מחסכון למיליון", "בורסה - פיצוח סודות השוק" ,"בורסה - ספר הזהב", "כסף - שיעורים בכסף ועסקים", "סודות שעשירים יודעים" ועוד. את כל ספריו כתב ברגמן בישראל ועל ישראל, ולכן את כל הצעותיו ניתן ליישם בישראל בניגוד לחלק מהספרים המתורגמים. פרטים נוספים על ספריו ופועלו של ברגמן ניתן למצוא באתר www.sodot.co.il


ספריו של צביקה ברגמן מתורגמים לאנגלית ולסינית.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב